Ahoj !

W sobotę (13.04.2024) odbyło się uroczyste rozpoczęcie Sezonu Żeglarskiego.

Rano odbywało się wodowanie sprzętu pływającego oraz prace porządkowe na naszym obiekcie. Tutaj dziękuję bardzo klubowiczom oraz przyjaciołom za liczną obecność i ciężką pracę na rzecz klubu. Bosman był bardzo z tej pracy zadowolony i wpisał wam więcej niż norma na godziny bosmańskie. Rozpoczęcie sezonu to dla klubu ważne wydarzenie i staramy się zachęcić wszystkich by frekwencja była prawie 100%. Przepraszam za problemy z komunikacją przed tym wydarzeniem spowodowane sprawami zdrowotnymi. Na następny rok będziemy organizować i ogłaszać wydarzenie z ponad miesięcznym wyprzedzeniem.

Już teraz można zapisać w kalendarzu, że będzie to pierwsza sobota po Świętach Wielkanocnych. Prezes Śląskiego Związku Żeglarskiego zaproponował zorganizowanie go wspólnymi siłami, co jest dla naszego klubu dużym wyróżnieniem.

Udało się nam zwodować wszystkie łódki, jeden rowerek (drugi wymaga wymiany korków), oraz naprawić zerwany fał bandery na maszcie oraz zniszczoną przez sztorm flagę Jaworzna. Przenieśliśmy także część płyt do środka by umożliwić wjazd koparce w celu wyrównania terenu w szkutni.

Sama organizacja rozpoczęcia sezonu w bardzo tradycyjnej formie i z zachowaniem pełnego ceremoniału żeglarskiego była nie lada wyzwaniem. Chciałem bardzo podziękować osobom zaangażowanym w organizację tego wydarzenia, na czele z naszym Bosmanem Gromanem.

Zaprosiliśmy na nasze wydarzenie sporo przyjaciół z naszego regionu:

• Prezydent Miasta Jaworzna Paweł Silbert
  • Wędkarskie koło nr 57 Szczakowa-Miasto
  • Prezes Wodociągów Mysłowice Kuba Zarzycki
  • Kierownik Techniczny Wodociągów Jaworzno Jarosław Suchanek
  • Prezesa Prawnych Rozwiązań Parkingowych i sponsora – Kubę Kaczyńskiego i jego przyjaciół
  • Firmę OSM Invest – naszego partnera w systemie szkoleń – prezesa Tadeusza Oszka wraz z rodziną.
  • Firmę WIND z Olsztyna – zdalnie – zaprzyjaźniony klub z północy
  • Klub sportowy „WATAHA FIGHT CLUB” z Sosnowca z prezesem Szymonem
  • Fundacja „DLA MŁODYCH” – Oskar Rojek i Marcin Podsiadło

Większość gości dotarła, za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy.

Pożegnaliśmy członków naszych rodzin żeglarskich i przyjaciół, którzy odeszli na wieczną wachtę:

• Janusz Piłat – osoba którą powinna większość z nas znać jako
    ZAŁOŻYCIEL NASZEGO KLUBU ŻEGLARSKIEGO

• Karina – koleżanka która współtworzyła sekcję saunowo-morsową w naszym klubie
  • Bosman Krystian Taroni – człowiek morza, żołnierz Marynarki Wojennej, przyjaciel klubu
  • Józef Westenholc – wieloletni członek klubu, bosman. Niestety dowiedzieliśmy się po ceremonii.

Następnie zabrał głos gospodarz naszego akwenu – Prezydent Miasta Jaworzna. Opowiedział o przyszłości akwenu, perspektywach rozwoju i zapewnił o wparciu w rozwoju sportów wodnych w naszym mieście. Wraz z najważniejszymi gośćmi wkopaliśmy pamiątkowe drzewa na cześć zmarłych, oraz wręczyliśmy flagę rodzinie zmarłego żołnierza.

navigare necesse est, vivere non est necesse

Co raportowaliśmy podczas rozpoczęcia:

W minionym sezonie w naszym klubie zdało egzamin na żeglarza jachtowego ponad 50 osób. Co jak na tak mały akwen i liczbę mieszkańców jest bardzo dobrym wynikiem. W tym roku planujemy 2 kursy żeglarskie i 5 motorowodnych – terminy i zapisy możecie znaleźć na naszej stronie w zakładce KURSY

Najbliższe wydarzenia:

• Rozpoczęcie kursu żeglarskiego, za tydzień w niedzielę 20.04
  • Kurs Motorowodny – 18.05
  • 1-2 czerwca Dzień Dziecka pod Żaglami – impreza połączona wraz ze strzelnicą HUBERTECH. W sobotę strzelamy, w niedzielę pływamy
  • Koncert Szantowy – 15.06.

Plany na przyszłość:

W tym sezonie stawiamy na unowocześnienie naszej floty. W tym celu musimy ukończyć szkutnię, gdzie będziemy przeprowadzać niezbędne prace – remonty omeg i Skorpeny.

Na zakup łódki 470 do szkoleń regatowych została przyznana nam dotacja z Urzędu Miasta na rozwój klubów sportowych.

Jeśli wystarczy nam sił i środków, rozpoczniemy modernizację linii brzegowej. Niezbędne jest uzupełnienie ubytków w betonach i zasypanie dziur. Planujemy też rozbudowę pomostu o dodatkową linię mariny tylko dla postoju łódek.

Po oficjalnej ceremonii udaliśmy się na tradycyjny posiłek, przygotowany profesjonalnie przez naszego kuka Michała, któremu pomagała Alicja, Kuba, Diana i Justyna. Dziękujemy za pyszne i zdrowe potrawy – wszystkim smakowało !

Był czas na rozmowy z zaproszonymi gośćmi, wiele wątków rozwoju klubu zostało poruszonych, i uzyskaliśmy pewność, że obrany przez zarząd kierunek jest właściwy i zwiastuje sporo pozytywnych zmian.

Po zakończonym posiłku był czas na wspomnienie naszej koleżanki Kariny, gdzie zaprosiliśmy jej znajomych i przyjaciół. Jako że Karina współtworzyła sekcję sauno-morsową, nie inaczej mogliśmy uczcić jej pamięć jak zapraszając profesjonalnego saunomistrza z Myszkowskiego Klubu Morsa, by przeprowadził ciekawe seanse saunowe. Woda może nie jest lodowata, ale morsy uwielbiają jak jest zimna, i kąpali się do późnych godzin nocnych.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za obecność w tym dniu, za pomoc w organizacji i same pozytywne słowa.

Będziemy dbać o to, by zachować tradycję żeglarską w klubie – zgodnie z wolą założyciela klubu Janusza Piłata. Mam nadzieję, że nam się udało.

Z żeglarskim pozdrowieniem,

Komandor Maciej Piłat

Bosman Bartosz Gromanowski

Za piękne zdjęcia serdecznie dziękujemy naszej przyjaciółce Karolinie i polecamy odwiedzić i polubić jej profil: https://www.instagram.com/markowafotografia/